【歌詞】Apologize/OneRepublic【和訳】

I'm holding on a rope

1本のロープにぶらさがって

Got me ten feet off the ground

地上から10フィート落ちた

I'm hearin' what you say but I just can't make a sound

君の言ってることは聞こえるけど、僕は何も言えない

 

You tell me that you need me then you go and cut me down

君は僕のこと必要だって言いながら僕を切り捨てる

But wait

でも待ってほしい

You tell me that you're sorry didn't think I'd turn around and say:

君は僕に申し訳ないっていうけど、僕が態度を変えてこう言うって思ってないだろ

 

That it's too late to apologize

謝るには遅すぎるんだ

It's too late

遅すぎる

I say it's too late to apologize

謝るには遅すぎるんだ

It's too late

遅すぎる

 

I'd take another chance, take a fall, take a shot for you

もう一度チャンスをつかんで、落ちて、君のために試してみる

 

I need you like a heart needs a beat, it's nothing new

心臓が鼓動するのと同じように君が必要で それはずっと変わらなくて

Yeah, yeah

 

I loved you with a fire red now it's turning blue

真っ赤に燃えるように君を愛したけど、だんだん青に変わってゆく

And you say

そして君は言うんだ

"Sorry" like the angel heaven let me think was you

ごめんね、まるで天国にいる天使みたいに言うけど

But I'm afraid

でも悪いけど

It's too late to apologize

謝るには遅すぎるんだ

It's too late

遅すぎるよ

I say it's too late to apologize

謝るには遅すぎるんだ

It's too late

遅すぎるよ

That's too late to apologize

謝るには遅すぎるんだ

 

It's too late

I say it's too late to apologize

It's too late

It's too late to apologize

It's too late

I say it's too late to apologize

It's too late

 

I'm holding on a rope

ロープを掴んだままの僕

Got me ten feet off the ground*

地上から10フィートから飛び降りた

 

【メモ】

カフェで仕事をしている時に聴こえて来た曲で、前から曲名が気になっていのでアプリを使って調べてみました。コントラバス?の綺麗なイントロが印象的だったのでダウンロード。綺麗な曲にボーカルのハスキーかつハイトーンボイスが映えている一曲です。歌詞は…和訳してみましたがかなり抽象的で戸惑いました。なんとなく男の人の気持ちが女の人を上回ってしんどそうな曲なのかなと勝手に思っています。笑 もしくは相手の女性に振り回されて疲れてしまった男性の曲かな…。