【歌詞】 Beautiful Now ft. Jon Bellion/Zedd 【和訳】

I see what you’re wearing, there’s nothing beneath it

何を身につけているかがわかる その下には何もない

Forgive me for staring, forgive me for breathing

見つめること、息をすること、許してほしい 

We might not know why, we might not know how

どうしてか、どんなふうにか、わからないかもしれない

But baby, tonight, we're beautiful now

でも今夜、今この瞬間、僕らは美しい

 

We're beautiful now

今この瞬間、僕らは美しい

We're beautiful now

今この瞬間、僕らは美しい

 

We might not know why, we might not know how

どうしてか、どんなふうにか、わからないかもしれない

But baby, tonight, we're beautiful now

でも今夜、今この瞬間、僕らは美しい

We'll light up the sky, we'll open the clouds

僕らは空を照らして、雲を切り裂いて

Cause baby, tonight, we're beautiful now, we're beautiful [x2]

だって今夜、今この瞬間、僕らは美しい

 

[Beats break]

 

We're beautiful

僕らは美しい

 

Wherever it's going, I'm gonna chase it

それがどこへ行こうとも、僕はそれは追いかける

What's left of this moment, I'm not gonna waste it

この瞬間に残されたものを、無駄にしたくはない

Stranded together, our worlds have collided

座礁して、僕らの世界は衝突してしまった

This won't be forever, so why try to fight it?

移ろいゆくもののために、どうして僕らは戦おうとする?

 

We're beautiful now

僕らは今、美しい

We're beautiful now

僕らは今、美しい

 

We might not know why, we might not know how

But baby, tonight, we're beautiful now

We'll light up the sky, we'll open the clouds

Cause baby, tonight, we're beautiful now, we're beautiful [x2]

 

[Beats break]

 

We're beautiful

 

Let's live tonight like fireflies

蛍のように今夜を生きよう

And one by one light up the sky

そして空にひとつずつ明かりをともそう

We disappear and pass the crown

僕らは消え、王冠を譲っていく

You're beautiful, you're beautiful

君は美しい

 

We're beautiful now

We're beautiful now (beautiful)

We're beautiful now

We're beautiful now

We're beautiful

 

We're beautiful

We're beautiful now

 

We're beautiful now

We're beautiful now

We're beautiful now

We're beautiful now

We're beautiful

 

【メモ】

今を時めくZeddによるノリノリのダンスミュージック。とあるBarでお酒を飲んでいる時に耳に入ってきたキャッチ―なメロディーと印象的なWe're beautiful nowというフレーズに惹かれてダウンロードしました。最初に音を聞いた時にやっぱりZEDDは天才だな~と思わざるを得ないセンスを感じました。歌詞も素晴らしく、この世の無常というか、今を一生懸命生きる仏教的な、宗教的な感覚を帯びた仕上がりになっています。まさに神がかっている一曲で、つらいことがあった時期に聞いて励まされました。蛍のように、今いる世界を一生懸命生きて、あとはあっけなく消えていく命。今を一生懸命生きたいと思える曲です。