【歌詞】Faded/Alan Waker【和訳】

 

[Verse 1]
You were the shadow to my light

あなたはわたしの光に隠れる影

 

Did you feel us?

私たちを感じていた?

 

Another star, you fade away

星が一つ見えると あなたが消えた


Afraid our aim is out of sight

私たちの目指すものが消えることを恐れて


Wanna see us, alive

私たちを見つけたいの、生きて

 

[Pre-Chorus 1]
Where are you now?
Where are you now?
Where are you now?

どこにいるの?

 

Was it all in my fantasy?

すべて幻だった?


Where are you now?

どこにいるの?


Were you only imaginary?

ただの空想だったのかな

 

[Chorus]
Where are you now?

どこにいるの?


Atlantis, under the sea, under the sea

海の底のアトランティスにいる


Where are you now?

どこにいるの


Another dream

違う夢


The monster's running wild inside of me

自分の中の怪物が暴れてる


I'm faded, I'm faded

消えてく


So lost, I'm faded, I'm faded

迷子みたい、消えてく、消えてく


So lost, I'm faded

迷子みたい、消えてく

 

[Verse 2]
These shallow waters never met what I needed

水面ではわたしが求めるものは手に入らない


I'm letting go, a deeper dive

深い水の底に飛び込んでいるの


Eternal silence of the sea

海の永遠の沈黙


I'm breathing, alive

息をして、生きて

 

[Pre-Chorus 2]
Where are you now?
Where are you now?

どこにいるの?


Under the bright but faded lights

輝く場所の下、でも消えかかっている


You set my heart on fire

あなたがわたしを目覚めさせてくれた


Where are you now?
Where are you now?

[Chorus]
Where are you now?
Atlantis, under the sea, under the sea
Where are you now?
Another dream
The monster's running wild inside of me
I'm faded, I'm faded
So lost, I'm faded, I'm faded
So lost, I'm faded

[Verse 1]

美しいピアノのサウンドから始まり、切ないサウンドながら疾走感が感じられる不思議な曲です。PVも男の人が走っているところが写っていますが、迷子感が曲に前面に出ています。笑

夜に聞きたい一曲です。