【歌詞】Hold Me / R3hab【和訳】

 

You hold me

私を捕まえている人は

 

I don't know who you are

誰だかわからないんだけど


You say I know you like I know myself

あなたはわたしがそれを望んでるって、自分を知ってるって言う


It's all perception

感じる


Maybe I could love you like nobody else?

たぶん、今までにないくらいあなたを愛せるかも?


Let's see how far

どれくらい遠いんだろうね


We can take this without breaking hearts

傷つかずに手に入れたいの

 

See what we're made of

私たちがどうなってるか見て


So what are we afraid of?
何におびえているの?

 

We pretend we're not falling

大丈夫そうにふるまってるけど


But you can't keep your hands off of me

私から手を離せないんでしょ


You caught me without warning

いきなり私をつかまえて


You hold me, you hold me

離さないでしょう


Close enough to see right through me

私を通じて見える光を見るために近寄って


I can't take my eyes off of you

あなたから目が離せないの


You caught me without warning

いきなり捕まえられて


You hold me, you hold me

離さないでしょう

 

You hold me

離さないでしょう

 

Wanna be where you are

あなたになりたいの


I'm drowning in my thoughts, I'm losing sleep

考えすぎて眠れないの


It's just perception

ただ感じるの


But I wish that you were lying next to me

あなたが私の隣で眠っていればいいのにって


I wait for your call

連絡を待ってるの


Wanna round my face, we learn to crawl

輪郭を縁取って、私たちは泳ぎ方を学ぶ

 

See what we're made of
So what are we afraid of?

We pretend we're not falling
But you can't keep your hands off of me
You caught me without warning
You hold me, you hold me
Close enough to see right through me
I can't take my eyes off of you
You caught me without warning
You hold me, you hold me

You hold me
You hold me

You hold me
You hold me

 

R3habのHold Meという曲がたまたま耳に入ったので和訳してみました。

そもそもR3habって誰じゃ?と思ったんですがリハブって読むんですね。

そしてなんとHow we partyの作曲者だったんですね!クラブミュージックでは定番と呼ばれるくらいの勢いで人気のあるDJでした。この曲はかなりミステリアスで落ち着いた感じになってますが、雰囲気全く違うとわからないものですね~。

パリピじゃないのであんまりよくわからないですが、ゆらゆらとしたサウンドが心地よい一曲です。歌詞は失恋の曲?かな。