【歌詞】True Colors / Zedd & Kesha【和訳】

 

Stars fall at my feet, keep me grounded as I reach

足元に星々は堕ちて、地面に叩きつけられる


Higher than I see, is there something there for me?

より高いところに私の望むものはある?


Pulling back the reins, letting go again

手綱をひかれて、手放す

 


I'm not afraid, I'm not

怖くない、怖くない

All my life, one page at a time

私の人生はひとつづつめくっていく


I'll show you my, my true colors

本当の自分を見せてあげる


No I won't apologize for the fire in my eyes

情熱については自信を持っているの


Let me show you my, my true colors, it ain't no rainbow

本当の私を見せてあげる、とても鮮やかなの

 

A promise with the light, is broken by design

光と共にある誓いは予定通り壊される


What we thought we knew, has been swallowed by the truth

私たちが知っているものは真実によって飲み込まれる


It's time to light the flame, right before it rains

はっきりさせるときがきたの、雨が降る前に明らかに


I'm not afraid, I'm not

怖くない、怖くない

 

All my life, one page at a time

私の人生は1ページづつ


I'll show you my, my true colors

本当の私を見せてあげる


No I won't apologize for the fire in my eyes

情熱には自信があるの


Let me show you my, my true colors, it ain't no rainbow

鮮やかな私のすべてを見せるわ

 

Something tells me, I know nothing at all

何も知らないって言われるけど


We've escaped our capture

逃げ出したところなの


Yet we have our masters

でも私たちはまだ支配されてる


And somehow it's like I've waited

そしてどうにか待っていたような

 

All my life, one page at a time

I'll show you my, my true colors
No I won't apologize for the fire in my eyes
Let me show you my, my true colors, it ain't no rainbow

 

ZEDDの神秘的でキャッチーなサウンドとKeshaのハスキーボイスが

なんとも言えない一曲!最初に出だしの音を聞いた瞬間、惹かれる曲だなぁと

思いDLしました。シリアスなサウンドにぴったりな真剣な歌詞がいいですね。

いったいどういった意味なのかはあんまりわかりませんが、ZEDDっぽい哲学的な

雰囲気がびしびし伝わってきます。ほんとこういう曲好み!!途中で鳴る鐘の音が

なんともいえないです。れっみーしょーぉーーおぉーう!